Trialrider 1 Postad 6 Juni , 2020 Det har blivit korrosion på aluminiumlisterna runt fönsterrutorna och jag behöver byta dem. Är det någon som vet var man får tag i sådana lister? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 23 September , 2020 Nej Inte själva listerna. Ö-metall säljer hela fönster (gjorda från mall) inklusive aluminiumlister men det kräver lite mer plånboksöppning ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trialrider 1 Postad 23 September , 2020 (redigerade) Tack för tipset. Ö-metall verkar dyra, jag hade hoppats på något billigare alternativ. //Lars Redigerad 23 September , 2020 av Trialrider Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Torsten- 12 Postad 24 September , 2020 Är aluminiumen förbrukad? Kanske går att anodisera om dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trialrider 1 Postad 24 September , 2020 (redigerade) Tack för tipset. Aluminiumet får man nog anse förbrukat. Det är ju i och för sig endast nere i ett hörn på några av listerna (inte alla) som har korroderat. Jag har blivit avrådd från att lossa dem då man tydligen inte kan montera tillbaks dem igen pga gummilisten. Redigerad 24 September , 2020 av Trialrider Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 24 September , 2020 2 timmar sedan skrev Trialrider: Tack för tipset. Aluminiumet får man nog anse förbrukat. Det är ju i och för sig endast nere i ett hörn på några av listerna (inte alla) som har korroderat. Jag har blivit avrådd från att lossa dem då man tydligen inte kan montera tillbaks dem igen pga gummilisten. Ett tips är att riva undan gummilisterna och limma rutan. Det gjorde vi på min båt och jag ångrar det inte, limmar du blir det tätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trialrider 1 Postad 24 September , 2020 Vad limmade du med och hur gör man för att inte kleta ner hela fönstret med lim? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 25 September , 2020 12 timmar sedan skrev Trialrider: Vad limmade du med och hur gör man för att inte kleta ner hela fönstret med lim? Enkelt tog ut glasmästaren som gjorde detta på en timme, blev skitbra, finns ett speciellt lim för detta ändamål, minns inte namnet men kan ta reda på vilket du ska ha. Ertec som tillverkar de flesta rutställ har slutat med gummilister för många år sedan de limmar allt idag. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trialrider 1 Postad 25 September , 2020 Ahh, det lät ju enkelt! Bra tips. Tack!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 11 November , 2020 2020-09-25 vid 07:56 skrev kossor: Enkelt tog ut glasmästaren som gjorde detta på en timme, blev skitbra, finns ett speciellt lim för detta ändamål, minns inte namnet men kan ta reda på vilket du ska ha. Ertec som tillverkar de flesta rutställ har slutat med gummilister för många år sedan de limmar allt idag. Hej, vilken glasmästare var detta, tänkte kanske anlita denna om man kunde få lite mer info ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser