Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Gäst Hasse

Bennet trimplan

Rekommendera Poster

Gäst Hasse

Hej. Nån som har eller vet var man kan hitta info om Bennet trimplan. Instruktionsböcker och liknande ? Hasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hasse ! Om du har frågor om Bennet trimplan så tveka inte att mejla till dem.Gå in på deras hemsida www.bennettrimtabs.com Du får svar samma dag.Hade själv en undran om mina trimplan i våras och de var väldigt hjälpsamma.Jag tror tillochmed att instruktionsboken ligger på deras sida. Lycka till /Per-Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Nissed

Hej, ingen av länkarna fungerar något vidare, har lite funderingar då det sitter såna trimplan på min båt, verkar dock vara slut på olja, vilket oljetyp skall man ha och hur fyller man på?

Om någon har en länk till företagets hemsida så är jag tacksam, likaså om någon vänlig själ kan svara på mina frågor.

Sorry, efter en stunds letande så hittade jag följande: http://www.bennetttrimtabs.com/

Mvh Nisse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skall använda ATF-olja (automatlådeolja). Du fyller på genom ett hål på toppen av pumpen. Kör sen trimplanen upp och ner ett antal gånger för att lufta ur dem.
I din egen länk finns en hänvisning till owners manual, där står allt du behöver veta och lite till.

/B 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns Svenska manualer på alla Bennett produkter utom NMEA2000.

Kontakta Generalagenten Hansen Marine 08-4745000 så hjälper dom dig.

Tabman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...