fippe1 3 Postad 2 Juni , 2020 Jag har en mercury 700 2-takt från 85 skulle plocka bort propellern på den idag, aldrig gjort det tidigare då jag köpte båten förra året. skruvade loss muttern, men propellern sitter fast lika bra utan den. har jag missat ngt, eller har den ärgat fast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 547 Postad 2 Juni , 2020 Prova med avdragare. Eller skär sönder den om den ska skrotas. Slå INTE på axeln! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 2 Juni , 2020 Är motorn 3 cylindrig? Normalt sitter det en låsbricka och mutter. Det ser ut som den sitter rejält fastärjad. Den är också rätt så illa åtgången så gör som Eld skriver och köp en ny. Ett gott råd för framtiden, ta bort propellern varje höst och fetta in axeln. Då slipper man dessa problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fippe1 3 Postad 7 Juni , 2020 Den satt fasterjad, fick kapa å borra sönder propellern. va enda sättet att få bort den. tack för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser