solo66 0 Postad 27 Juni , 2005 Hej. Jag har nu bytt allt i tänddetaljer på min AQ145A,jag hart dessutom satt in brytarlöst tändsystem och en högeffekttändspole, motorn går mycket bra och allt är frid o fröjd, MEN jämn tomgång på 800 v/min verkar vara omöjligt, vad kan man göra åt förgasarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
VolvoMan 1 Postad 27 Juni , 2005 Tomgången ska ju vara 900rpm. 800rpm tomgång med std. K-kamaxeln och solex förgasarna är nog bara en dröm. :-) Förgasarna behöver man ju endast justera 2 skruvar var på, blandnings-skruven och tomgångs-skruven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
solo66 0 Postad 28 Juni , 2005 Finns det nån grundinställning att börja med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mannerheim 0 Postad 12 Maj , 2006 solex förgasare brukar ta tjuvluft genom spjällaxlarna. om det gör det på din får du aldrig jämn tomgång. men är enkelt att kolla. spraya startgas där spjällaxlarna går in i förgasaren och om du hör att motorn ökar i varv så får den tjuvluft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 13 Maj , 2006 Hej. i hand boken står det att blandnings skruvarna ska dras i bott och sedan skruvas upp exakt 4 1/2 varv. tomgångsskruven får man väll känna lite själv där man tycker motorn går bra. själv ligger jag på ca 1000 v/m på tommgång MVH Laxen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser