Braca 2 Postad 30 Maj , 2020 (redigerade) Hej Köpte en Rock 24 nyligen men hittar inte någonstans dess skrovnummer. Försäkringensbolaget vill ha det samt årsmodell - inget jag har lyckats hitta! Var hittar man det? P. S. Är nybörjare på segling så fler frågor kommer säkert (Stå ut med mig) MVH Daniel Redigerad 30 Maj , 2020 av Braca 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 30 Maj , 2020 Ofta har du ett segelnummer som brukar räcka för försäkringsbolaget. Årtalet kan du höfta. Kolla med andra liknande båtar på blocket och jämför med ditt segelnummer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 30 Maj , 2020 Vår båt har inget skrovnummer men det gick bra att försäkra ändå. När man fyller i ansökan till försäkringsbolaget får man ange det man kan och lämna resten blankt. Saknar de uppgifter de behöver kan man resonera kring detta med dem via telefon. Grattis till båten! 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Braca 2 Postad 30 Maj , 2020 (redigerade) Hittade lilla plåten... Det står inte vilket årtal men jag kommer att gissa ändå! Typ: R-20 NR:70176 Så årtal är nog 1970... Tack Redigerad 30 Maj , 2020 av Braca 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Braca 2 Postad 30 Maj , 2020 Trevligt att LF vill ha dryga 500kr för försäkringen till skillnad från Svenska Sjö som vill ha 1200kr mer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 30 Maj , 2020 1 timme sedan skrev Braca: Trevligt att LF vill ha dryga 500kr för försäkringen till skillnad från Svenska Sjö som vill ha 1200kr mer! Intressant. Vi har Svenska Sjö och som om en jämförelse betalar vi 1463:-/år för vår OC35 (segelbåt) försäkringsvärde 200000:-. 35 fot, byggd 1974, 50 Hk diesel (årtal 2002), drygt 8 ton och självrisk 5500 (sjöskada 10500). Visserligen rabatt för nautisk kompetens och medlemskap i klubb, men ändå. Detkänns som att någonting har blivit fel när de räknade ut premien för dig. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser