Jarven60 0 Postad 28 Maj , 2020 Skall montera ett RB backslag på min MD2B motor som tidigare hade ett MS Backslag. Bakslaget kommer ifrån en MD2A motor där oljerummet är gemensamt med motorn. Vad jag förstår har MS Backslag seperat oljekammare. Min fråga är då , är blocket (oljerummet) olika på MD2A och MD2B, hur kommer oljan ifrån motorn till backslaget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 28 Maj , 2020 Hej. Du måste byta ut skruven i bakre änden av vevaxeln till den med hål i när du monterar kugghjulet. Därigenom trycks oljan bort till backslaget. Du måste även byta till ett tvåspaksreglage, men det kanske du vet. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jarven60 0 Postad 29 Maj , 2020 STORT tack, då har jag ett lite större jobb än jag tänkte mig framför mig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 664 Postad 29 Maj , 2020 Tvåspaksreglagskravet kommer av att RB-backslaget oftast kräver mycket mer kraft än MS, och det fixar inte ett enspaks. Hade jag varit du skulle jag nog försöka hitta ett annat MS istället för att bygga om till ett RB (som är en äldre konstruktion). I synnerhet om RB-backslaget du har inte är nyrenoverat och i garanterat toppskick - och varför skulle man helrenovera ett gammalt RB idag....? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 30 Maj , 2020 Hej. Det är också viktigt att det inte finns någon CV-koppling eller annat trycklager på propelleraxeln. Ett RB fungerar inte om inte axeln kan röra sig fram och tillbaka. Ingemar 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jarven60 0 Postad 31 Maj , 2020 Tack för dina svar, har tagit beslut om att kapa min propelleraxel och byta till MS Backslag istället!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser