Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
ubbe62a

vattenpump

Rekommendera Poster

Hej på er

En kompis till mej har en AD41a, denna motor finns väl som lastbilsmotor också ? vad heter den som "bilmotor" ? han har fått ett vattenläck (troligen packningen) men om det börjar läcka på en bil så brukar man ju byta pumpen, nu är det så att vattenpump till denna motor kostar 7000kr, kan inte i mitt liv tro att den kostar så mycket i "bilvarianten"  TACKSAM FÖR SVAR

M.v.h Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev ubbe62a:

Hej på er

En kompis till mej har en AD41a, denna motor finns väl som lastbilsmotor också ? vad heter den som "bilmotor" ? han har fått ett vattenläck (troligen packningen) men om det börjar läcka på en bil så brukar man ju byta pumpen, nu är det så att vattenpump till denna motor kostar 7000kr, kan inte i mitt liv tro att den kostar så mycket i "bilvarianten"  TACKSAM FÖR SVAR

M.v.h Urban

Den hette 41 och satt i flakbil 408. Skulle inte tro att pumpen är billigare till den, finns renoveringssats att köpa till pumpen på drevdelar.se. Men risken är att tätningen ger sig beroende på hur slitet huset är. Jag skulle köpa en ny pump alla dagar i veckan.

Redigerad av kossor
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...