ubbe62a 0 Postad 25 Maj , 2020 Hej på er En kompis till mej har en AD41a, denna motor finns väl som lastbilsmotor också ? vad heter den som "bilmotor" ? han har fått ett vattenläck (troligen packningen) men om det börjar läcka på en bil så brukar man ju byta pumpen, nu är det så att vattenpump till denna motor kostar 7000kr, kan inte i mitt liv tro att den kostar så mycket i "bilvarianten" TACKSAM FÖR SVAR M.v.h Urban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 938 Postad 25 Maj , 2020 (redigerade) 1 timme sedan skrev ubbe62a: Hej på er En kompis till mej har en AD41a, denna motor finns väl som lastbilsmotor också ? vad heter den som "bilmotor" ? han har fått ett vattenläck (troligen packningen) men om det börjar läcka på en bil så brukar man ju byta pumpen, nu är det så att vattenpump till denna motor kostar 7000kr, kan inte i mitt liv tro att den kostar så mycket i "bilvarianten" TACKSAM FÖR SVAR M.v.h Urban Den hette 41 och satt i flakbil 408. Skulle inte tro att pumpen är billigare till den, finns renoveringssats att köpa till pumpen på drevdelar.se. Men risken är att tätningen ger sig beroende på hur slitet huset är. Jag skulle köpa en ny pump alla dagar i veckan. Redigerad 25 Maj , 2020 av kossor 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser