Mackey 4 498 Postad 21 Maj , 2020 Så nu är det då dags att fira Krille ballong (benämning på Kristi himmelsfärds dag enligt min mor) och Folknykterhetens dag igen. Vi började med en Irish coffee utan grädde och socker till frukost och sedan en Cosmopolitan ute i solen. Lunch med sill och nubbe och några sånger. Idag är det folknykterhetens dag, idag är det folknykterhetens dag idag är det folknykterhetens dag och då hurrar vi ett slag. Hurra, hurra, hurra. Mel: Du är den ende De som är nyktra de har ingenting roligt, de har bara ansvar och inte nå't tjolitt- anlej faderulla. Men vi som är fulla vi har bara kul, nästan jämt. Mel: Godtemplaremarschen Som en majdag så skön och som solen så varm är den svenske godtemplarens klappande barm. Tudeludeludeludeludeludelej. Hej! Tudeludeludeludeludeludelej. som en majdag så skön och som solen så varm är den svenske godtemplarens klappande barm. För till smör, ost och sill och till småvarmt ibland tar den svenske godtemplaren tår uppå tand. Tudeludeludeludeludeludelej. Hej! Tudeludeludeludeludeludelej. För till smör, ost och sill och till småvarmt ibland tar den svenske godtemplaren tår upp på tand. Ha det bra alla där ute. Jag hoppas att ni som inte nyttjar alkohol kan tillåta mig och min fru att fira på vårt vis. Det är något som pågått sedan vi var unga och dumma och inte förstod bättre än at göra oss lustiga över denna dag. Vist skulle vi kunna slutat att fira på vårt vis, men... Hälsn. Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 534 Postad 21 Maj , 2020 Tycker ni gör rätt i att fira. Fira ska man göra så mycket det går och så ofta som möjligt. Med eller utan alkohol. Det står var och en fritt. Själv skulle jag bli helt seg så här dags om jag började dagen på det viset Skål! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 23 Maj , 2020 Mm. Udda. Men tilltalas lite av idén. Kommer jag ihåg det nästa år kanske jag ska föreslå det för tanten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser