Hallersrudsbo 3 Postad 20 Maj , 2020 Hej jag har en 90 hk Yamaha. vet det ska sitta en lapp på klamman som sitter över aktern där man ser årsmodell och serie nr. Men det va en klisterlapp som satt där som släppte. duktig som jag var så la jag den lappen på en bra att ha plats för ca 10 år sedan. den hittar ja inte nu tyvärr. finns serie nr på någon mer plats på motorn? jag har för mig att motorn ska va en 92 om jag inte minns helt fel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kalle_Anka 37 Postad 21 Maj , 2020 Enligt Google så ska det finnas ett serienummer på motorblocket, oftast i närheten av startmotorn. Leta efter en svart rund lapp med ett vitt fält på stort som ett mynt. I det vita fältet ska serienumret stå. https://www.thehulltruth.com/boating-forum/482102-missing-serial-number-identify-yamaha-outboard-model-year.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hallersrudsbo 3 Postad 25 Maj , 2020 fann inget där heller men jag får leta lite till. Nu är ju mycket delar lika mellan modellerna så jag har inte haft problem med att beställa delar tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 25 Maj , 2020 Vissa motorer har numret inbränt med laser på en av gjutpluggarna a.k.a. frostbrickorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser