Georg_Ohm 4 840 Postad 20 Maj , 2020 Jag vet inte om det är korrekt placering av vimplarna. Men så får det bli! 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 23 Maj , 2020 Bilden tagen på rörö? Tycker det verkar vettigt. Sjöräddningen på styrbord, högre i rang än maringuiden. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 23 Maj , 2020 4 minuter sedan skrev M__G: Bilden tagen på rörö? Tycker det verkar vettigt. Sjöräddningen på styrbord, högre i rang än maringuiden. Ja, SSRS nya stationsbyggnad längst till höger i bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 24 Maj , 2020 Snitsigt, får ta en koll nästa gång jag är där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 24 Maj , 2020 2020-05-20 vid 13:33 skrev Georg_Ohm: Jag vet inte om det är korrekt placering av vimplarna. Men så får det bli! Åhh neeej så fel! 🙂 Klubbstanderten förs under styrbords vantspridare. På båt utan mast föres standerten på gösstake i förstäven. Standerten får föras vid alla tider på dygnet. Om båt är registrerad i flera föreningar, förs under samma vantspridare flaggor och standertar i följande ordning: Kungligklubb, riksförening, regionalförbund och lokalklubb. I egna klubbhamnen bör dock klubbstanderten föras ensam eller överst av flera föreningsflaggor oavsett ovanstående. https://www.nationalflagg.se/flaggregler-ombord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 24 Maj , 2020 6 timmar sedan skrev Mackey: Åhh neeej så fel! 🙂 Klubbstanderten förs under styrbords vantspridare. På båt utan mast föres standerten på gösstake i förstäven. Standerten får föras vid alla tider på dygnet. Om båt är registrerad i flera föreningar, förs under samma vantspridare flaggor och standertar i följande ordning: Kungligklubb, riksförening, regionalförbund och lokalklubb. I egna klubbhamnen bör dock klubbstanderten föras ensam eller överst av flera föreningsflaggor oavsett ovanstående. https://www.nationalflagg.se/flaggregler-ombord Jag får väl då skaffa vantspridare och en gösstake att snubbla på på fördäck. Sedan får jag väl också bli medlem i någon båtklubb så att jag kan föra dess vimpel på rätt sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
McLasse 706 Postad 24 Maj , 2020 32 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Jag får väl då skaffa vantspridare och en gösstake att snubbla på på fördäck. Sedan får jag väl också bli medlem i någon båtklubb så att jag kan föra dess vimpel på rätt sätt. Eller så springer du hela vägen i mål och sätter en ordentlig mast, bom och lite segel på skutan. Då har du något ordentligt att hålla dig i när du skall skicka upp dina vimplar. Det gör gott för bränsleförbrukningen också. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 24 Maj , 2020 7 minuter sedan skrev McLasse: Eller så springer du hela vägen i mål och sätter en ordentlig mast, bom och lite segel på skutan. Då har du något ordentligt att hålla dig i när du skall skicka upp dina vimplar. Det gör gott för bränsleförbrukningen också. No comment. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 25 Maj , 2020 Var över till rörö idag. Sjöräddningen ser ut att få ett toppenställe. Dem välförtjänt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser