Stenelaw 0 Postad 19 Maj , 2020 Aaaargh alla sjöbjörnar! Ny på forumet som användare men läst mycket spännande här innan. Jag har kommit över en gammal spännande utombordare som jag hittat läskigt lite på nätet om den. Motorn i fråga är en Yamaha P 250. Det jag kunnat hitta om den är: 250cc 15 hk från slutet 60-talet eller början 70-talet nångång Den är lite bångstyrig och vill inte starta... men det löser sig. Däremot undrar jag om någon kan svara på vad dessa kablar som kommer ut från undersidan av svänghjulet är för något? (Se bild 1) Det finns även någon typ av kontakter och kablar vid rorskulten: (Bild 2) Sen undrar jag om någon vet vart man kan få tag på någon typ av manual eller sprängskiss på den. Ser ut såhär (Bild 3) Serienumret (Bild4) Tacksam för alla svar och info ni har! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 474 Postad 21 Maj , 2020 (redigerade) Sladdarna under rorkulten är väl till dödarknappen (avstängning). De under svänghjulet är nog för att få lite ström till en lanterna och dödning. Redigerad 21 Maj , 2020 av Jorgen01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stenelaw 0 Postad 21 Maj , 2020 5 timmar sedan skrev Jorgen01: Sladdarna under rorkulten är väl till dödarknappen (avstängning). De under svänghjulet är nog för att få lite ström till en lanterna och dödning. Tack för svar! Då har de haft en extern dödarknapp, för det sitter ingen på motorn. Då kan jag montera en sådan vid pulpeten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser