Rinnan 3 Postad 18 Maj , 2020 Hej! Har köpt 7 delar Teaklaminat till vår Ryds 510 Gti. Någon som monterat teak laminat? Limma eller skruva? Eller både och? val av lim? antar att när man väl har limmat så får ser inte att ångra sig? Andra tips?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 545 Postad 18 Maj , 2020 Aldrig monterat teaklaminat men jag skulle göra allt för att slippa skruva saker som inte är inne i en ruff/kajuta. Valet av lim har jag ingen aning om men jag tror att en del laminat limmas med Sikaflex 291 (eller vad det heter nuförtiden). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 19 Maj , 2020 (redigerade) Enbart lim, inga skruv! Som lim kan du använda en MS polymer, Tec 7 eller likvärdig. tänk på att använda ordentliga tyngder över hela ytan så det har kontakt hela tiden utan att det släpper. Gedda som är medlem här på MG gör sådana här jobb hela tiden. Kolla på Geddas marinsnickeri. https://geddasmarinsnickeri.se/utförda-arbeten Redigerad 19 Maj , 2020 av pseudonym Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 664 Postad 19 Maj , 2020 (redigerade) Vad var det för fel med din förra tråd som du startade i exakt samma ämne ?: Redigerad 19 Maj , 2020 av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 233 Postad 19 Maj , 2020 Jag hade frågat säljaren av teaklaminatet hur det skall monteras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser