Jupiter30 1 Postad 13 Maj , 2020 Jag är på jakt efter ett gas/gas dubbelreglage. De kostar ju generellt sett jättemycket. Jag har dock lyckats hitta ett för typ 2800 på boat-parts.se . Finns det någon som har tips på andra ställen? Begagnat går bra, så länge det inte ser för mycket 70-80-tal ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 13 Maj , 2020 Är det dubbelreglare för enbart gas utan växel du söker? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jupiter30 1 Postad 13 Maj , 2020 Jag tror det. Som det har varit hittills, så har jag haft ett reglage med dubbla spakar. Varje spak har styrt varsin motor och växla har jag inte behövt tänka på, bara att trycka spaken framåt eller bakåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 13 Maj , 2020 Då har du kombinerat reglage med både gas och växel, annars har man fyra spakar till två motorer. Vad sitter det för reglage på båten nu då? Jag har hittat detta hos Marinmagasinet till bra pris men det kanske har för gammaldags stil för din smak? http://www.marinmagasinet.se/mekaniska-motorreglage-kablel/commando-reglage-3200-twin Annars kan ju reglage kosta upp till 50-100.000 kr om man vill ha elreglage Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jupiter30 1 Postad 13 Maj , 2020 Jo, så är det nog. Nu drog jag precis iväg en beställning lite på chans. Tycker nog att du hittat rätt stil 😃. Båten är från 60-talet, så huvudsaken är att det inte ser för modernt ut. Bifogar länken. Hoppas nu att den passar ihop med de delar som redan sitter på, jag vet inte vad som kan skilja. Men som jag förstod det efter mailkonversation med deras kundtjänst, så motsvarar det här de reglage jag haft tidigare. https://www.boat-parts.se/bp-tx-308602-ts-kontrollboks-for-2-motorer.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 210 Postad 13 Maj , 2020 Ja det ser ut att vara väldigt likt det som jag länkade till Hoppas att du blir nöjd med köpet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser