Kim1972 0 Postad 10 Maj , 2020 Har en Volvo Penta 431 V6 tidigt 90 tal. Jag hade monterat tändkablarna fel och efter ett par smällar vid startförsök har jag rättat till tändkablarna. Nu klickar och knorrar det när jag försöker starta och batteriet är full laddat. Det finns en säkring som går till starten och det finns ett startrelä. Kan de vara orsaken till att den klickar och knorrar när jag försöker starta? Tänker på om de har tagit stryk på grund av att tändkablarna var felmonterade? Är tacksam för tipps. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 10 Maj , 2020 1 timme sedan skrev Kim1972: Har en Volvo Penta 431 V6 tidigt 90 tal. Jag hade monterat tändkablarna fel och efter ett par smällar vid startförsök har jag rättat till tändkablarna. Nu klickar och knorrar det när jag försöker starta och batteriet är full laddat. Det finns en säkring som går till starten och det finns ett startrelä. Kan de vara orsaken till att den klickar och knorrar när jag försöker starta? Tänker på om de har tagit stryk på grund av att tändkablarna var felmonterade? Är tacksam för tipps. Är säkringen hel? drar startrelät, är det startrelät som säger "klick"? Kolla alla anslutningar mellan batteri och startmotor/solenioid så du inte har glapp eller oxidering. Knacka halvförsiktigt med en plast- eller gummihammare på startmotorns solenoid och gör nytt startförsök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kim1972 0 Postad 10 Maj , 2020 Kollar det i morgon, kom på att det kan vara huvudströmbrytaren som kan spöka, det är en 250 A art. 80-514 från Biltema Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser