Albinvega3045 0 Postad 4 Maj , 2020 Hej! Är det någon som har en MD6B Volvo Penta-motor med ett färskvatttenkylningssystem från Sen-Dure som har en värmeväxlare med integrerad tank (se bild). Har lite funderingar på hur man byter glykol i färskvattensystemet? Hoppas någon med samma system kan hjälpa mig! MVH, Emma Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 6 Maj , 2020 Nu har ju jag Martecsystem i min båt men gissar att principen är densamma. Öppna en slang på låg nivå i systemet och låt kylvattnet rinna ur. Sätt tillbaks slangen och fyll på i expansionskärlet med 50% glykol 50%vatten. Kör en stund för att få ur luft. Efterfyll i expansionskärlet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trewq 591 Postad 6 Maj , 2020 (redigerade) Kan bara hålla med. Har också Sen-Dure, dock annan motor, och för att undvika onödigt slabb har jag satt ett t-rör på slangen i lägsta punkten och en bit slang med en plugg i änden för att kunna tappa av glykolen. Redigerad 6 Maj , 2020 av trewq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albinvega3045 0 Postad 6 Maj , 2020 Tack för svaren! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser