jyrban 0 Postad 26 Juni , 2005 Hej! Jag har problem med min Johnson 60hk från -86, jag har rivit hela motorn för att borra cylindrarna samt byta kolvarna. Efter att ha satt ihop motorn och provstartat (gick inte igång trots att jag använde startkablar...) så märker jag att den går trögt när man snurrar på svänghjulet, verkar vara en cylinder som går speciellt trögt... Vad kan det vara för fel? Den är ju lite lurig och sätta ihop. Är det någon som vet om man ska ha två stift när man fixerar blocket i vevhuset (jag hade bara ett... Mycket tacksam för svar... /J Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 26 Juni , 2005 Jag har meckhandboken nere i båten...ska kolla på sprängskiss... Det verkar troligt att det ska vara två stift... Nu har jag varit å hämtat boken...Men hittar ingen bra bild... Men å andra sidan, är där hål till två stift? Om du har nyborrade lopp så får du köra in motorn... Kan vara ytan på cylinderväggarna som behöver poleras upp ( köras in ) blanda så att du kör på ca 5-6% olja i soppan och kör lungt och sansat ett par timmar... kolla så att den inte blir för varm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser