zencity 1 Postad 3 Maj , 2020 Precis fått ta över en Örnvik 500 från 1970-talet. Är lite o göra, exempelvis ligger ratten bara på golvet just nu. Styrvajer precis bytt enligt tidigare ägare. Tar gärna förslag på hur jag ska fästa upp ratten igen. Känns som att de tre hålen i plasten var ämnade för en annan rattplatta och att jag saknar ett bakstycke eller något för den nya. Det står ”seastar solutions safe-t dual qc system” på den nya plattan. Se gärna bilder. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olten 33 Postad 5 Maj , 2020 2020-05-03 vid 21:30 skrev zencity: Precis fått ta över en Örnvik 500 från 1970-talet. Är lite o göra, exempelvis ligger ratten bara på golvet just nu. Styrvajer precis bytt enligt tidigare ägare. Tar gärna förslag på hur jag ska fästa upp ratten igen. Känns som att de tre hålen i plasten var ämnade för en annan rattplatta och att jag saknar ett bakstycke eller något för den nya. Det står ”seastar solutions safe-t dual qc system” på den nya plattan. Se gärna bilder. Tack på förhand! Hur ser det ut mellan ratten och styrväxeln? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 256 Postad 6 Maj , 2020 Hej. Du saknar tydligen monteringssatsen till styrväxeln. Skaffa en sådan så har du nog inga problem att få ihop det där. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zencity 1 Postad 8 Maj , 2020 Ledsen men jag har missat att jag fått svar! Det fick bli en punkarlösning, se bifogat 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser