rom 0 Postad 1 Maj , 2020 Hej, Är det nån som vet vad finns som distansmaterial under mastfoten på en maxi 77. Min är från 73 och har fått fuktskada runt ventiler. Balsa materialet i sandwich konstruktion är ju rutten och tänkte byta till divincell. Problemet är att jag inte har tillgång till en mastkran då tänkte göra jobbet med masten på. Jag antar att det inte är balsa som ligger under masten då tänkte jag skära runt masten (under mastfoten) och fylla få epoxi ett par centimeter. /Romain Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 918 Postad 1 Maj , 2020 7 timmar sedan skrev rom: Hej, Är det nån som vet vad finns som distansmaterial under mastfoten på en maxi 77. - - - Det vanliga är att det inte finns något distansmaterial under mastfoten. Det brukar vara homogent glasfiberlaminat för att tåla det höga trycket från riggen. Hur långt ut i sida detta homogena laminat sträcker sig måste du nog göra borrprov för att få reda på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser