Milonga 0 Postad 29 April , 2020 Hej Ny här på forumet, verkar vara ett kanonställe att få tips. Jag har dubbelmontage med 290 DP drev. Ena drevet rör sig ej, powertrimpump går och låter. Möjligen lite mer "skrikande" ljud än andra fungerande powertrim. Oljenivån är ca hälften i behållaren, kan det vara så enkelt som för lite olja? Hur mycket kan jag då fylla? Hittar ej max/min markeringar. Tycker dock att andra fungerande powertrim har typ lika olja eller möjligen lite mer. Nån sa att "knacka" på reläer de kan låst sig. Detta gjorde jag utan resultat. Andra förslag på fel mottages tacksamt. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 29 April , 2020 (redigerade) Välkommen till forumet! Verkar finnas ett par olika modeller av trimpumpar enligt bilden nedan. Den bilden visar oljepåfyllning för äldre- respektive nyare pump. Trimpump-systemet är självavluftande (self-bleeding) enligt sid 161/180 men kan behöva efterfyllas ifall det skulle varit isärplockat. [Hela kapitlet handlar om renovering så "isärplockning" blir naturligt i det sammanhanget.] Boatinfo.no har tiotusentals verkstadsmanuals-sidor i sitt omfångsrika bibliotek. (Litet omodernt dock för smartphone/padda funkar inte, dator krävs! Men men.) Bildkälla: denna handbok ur boat.info/lib, länken visar vilka drevmodeller som boken gäller samt innehållsförteckning. Redigerad 29 April , 2020 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 29 April , 2020 3 timmar sedan skrev Thomas-1: Välkommen till forumet! Verkar finnas ett par olika modeller av trimpumpar enligt bilden nedan. Den bilden visar oljepåfyllning för äldre- respektive nyare pump. Trimpump-systemet är självavluftande (self-bleeding) enligt sid 161/180 men kan behöva efterfyllas ifall det skulle varit isärplockat. [Hela kapitlet handlar om renovering så "isärplockning" blir naturligt i det sammanhanget.] Boatinfo.no har tiotusentals verkstadsmanuals-sidor i sitt omfångsrika bibliotek. (Litet omodernt dock för smartphone/padda funkar inte, dator krävs! Men men.) Bildkälla: denna handbok ur boat.info/lib, länken visar vilka drevmodeller som boken gäller samt innehållsförteckning. Är det något du kan eller är det något du googlar dig fram till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Milonga 0 Postad 29 April , 2020 Tack för beskrivning. Hittade också beskrivningen igår. Jag har den undre versionen på bilden. Jag köpte olja idag och åker ner och provar att fylla i lite mer. Förhoppningsvis hittar jag min/max med ficklampa. Motorrumsbelysning och mobiltelefon räckte ej. Om nån vet att tex 3/4 av behållaren ska vara fylld vore det kanonbra info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser