Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
Pitti

utfall av johnson motor 35hk från 83 på havet

Rekommendera Poster

hej,jag behöver hjålp för min johnson 35 hk från 83. Jag fick i dag utfall av motorn utanför Nynäshamn och drev nästan på grund vid trehörningen.Motor har varit på vintervörvaring i Marinverkstaden fick all service och nya tändstiftorna och fungerade i går på vägen till järflotta jätte bra Jag hade en halv full tank kvar vid utfall,som jag fullade upp med Benzin före färden. 95 oktan blyfri,rätt mängd blyersättningsmedel satt jag till och rätt mängd olja blandade jag ochså i Benzinen det fanns gammal benzin i tanken från förra Året men det skulle inte vara detta problem.fastän att man säger att man borde tömma tanken innan man efter vintern fulla upp färsk benzin. När jag fick utfall av motorn försökte jag starta igen men det gick trögt och med feltändningar.Motorn kom igång ett moment men vägrade att kör i tomgång på högre varv ner man drar starttaget högre upp hos reglage.och spottade med delvis feltändningar och stängde sig av själv efteråt efter ett tag.Och kom aldrig mer igång.Jag fick hjälp av en annan båtsförare som släppte mig till bryggan som jag tacka honom för en gång till. Kan det vara fukt således sjövatten på motorn. Jag är tacksam för alla rekommenderingar och funderingar som ni kunna bidrag till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet var att det lossade en svarta elkabel(massekabeln). Motorn kör som vanligt pålitligt igen. Tack till alla som läste den här bidrag.Det fanns ingen svar och det är svårt att bedöma utifrån. Men kanske kan jag med min egen svar och lösning bidrar till liknande problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rickard

Hej! Skönt att det ordnade sig! Att motorn lägger av när man behöver den som mest är inget man önskar någon annan. Ett tips till dig och kanske någon annan är att vänta ett tag och sen lägga in en ny kommentar så att din tråd hamnar högre upp. Man läser inte så många sidor bakåt i tiden. Mvh Rickard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...