lindfors9 0 Postad 19 April , 2020 Hej, jag var nere och sjösatte båten idag. Tog ett varv i hamnen för att testa så att allt fungerade och det verkade det göra fram till att jag gasade upp över planingströskeln. Strax efter att jag kommit upp på planing så dog motorn och det började komma vit rök från kablarna som går från batteriet till förarplatsen. Det började lukta kabelbrand och jag kopplade genast av batteriet. Efter att ha granskat kablarna (som verkade okej) så kopplade jag på batteriet igen och körde tillbaks till bryggan. Finns det någon som har en aning om vad som kan ha orsakat detta? Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 972 Postad 19 April , 2020 Berätta vad det är för motor, så kanske någon kan hjälpa dig!!!!!!!!!!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lindfors9 0 Postad 20 April , 2020 Motorn är en Mercruiser 5.7 /Alpha One från 1987 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 20 April , 2020 Det måste ha blivit kortslutning någonstans. En glappande kortis. En lös kabelsko någonstans kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lindfors9 0 Postad 20 April , 2020 24 minuter sedan skrev Eld-: Det måste ha blivit kortslutning någonstans. En glappande kortis. En lös kabelsko någonstans kanske? När jag plockade av batteriet så lossnade själva klämman som gör att kablarna sitter fast på batteriet (satt alltså väldigt löst). Kan detta ha orsakat kortslutningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser