mrsnoggen 1 Postad 25 Juni , 2005 Tjena ! Jag har ett litet problem med min b20. Motorn går helt perfekt men ibland så kan den bara söva ner sig och den går inte över 2000 varv. De gångerna detta har inträffat har det blåst mkt ute så jag trodde att det var vatten i bränslet. eftersom det då antagligen blandade sig med bensinen när det rördes om pågrund av att båten hoppade i vågorna. Men jag gjorde rent tanken och tömde den helt i vintras sen så hällde jag i ny bensin till våren men problemet kvarstår. är det nån som har en aning om vad det kan vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fisken Postad 25 Juni , 2005 hej du kanske har dålig komp i motorn efter som den inte orkar när det blir hårt motstånd i grov sjö lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 25 Juni , 2005 motorn är nyrenoverad så det är bra komp i den nu. men vara samma förra året då den inte var renoverad. men alltså den är inte slö bara för att det är grov sjö utan den kan gå hur bra som helst och sen så tar det nästan tvärstopp och den söver sig hela tiden för att sen efter en stunds körande gå helt perfekt igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Juni , 2005 Hej! Utan att veta vad 2000 varv innebär för samt vad du har för båt, är det svårt att ge något konkret svar. Därför får du ta detta för vad det är. Jag tror att 2000 varv innebär att du ligger i 8 -10 knop och båten närmar sig sin planingströskel. Är detta rätt? Har du då också lite motsjö eller det går tyngre än normalt så kan svaret vara att du har en för vass kam i motorn. Tittade du på vad det stod på kammen. När du hade nere motorn? / Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 26 Juni , 2005 ursäkta mig men har lite svårt för att formulera mig. kammen är för övrigt en C-kam. Men båten går perfekt i motsjö i medsjö eller oberoende på vilket håll sjön kommer ifrån men ibland så kan motorn börja söva sig. Alltså den orkar inte plana och går allmänt oroligt. Sisst jag var ute och det hände så tog jag bort motorhuven och körde ett tag men det blev inte bättre. Har hört att det kan bli ångblåsor i bränslepumpen om motorn blir för varm. När jag kände på bränslepumpen var den faktist välldigt varm.har sett att endel har en distans mellan sin bränslepump och blocket men jag har bara en packning. är den distansen till för att hålla bränslepumpen kallare så att det inte händer såhär ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus Postad 27 Juni , 2005 min bränslepup är alldels kall tack vara att det sitter en bakelit distans mellan den och motorn. jag tänkte just på att du kanske har ånglås som du gissar själv eller problem med rätt storlek på munstyckern på förgasaren, det har jag!.just nu har 2 förgasaren som jag växlar mellan en solex enportig (aq115) och en dubbell port dcd 36/36 weber men jag får inget vidare drag med webern verkar som den får för mycket soppa har huvudmunstyckerna 145 pri,155 sec någon som har något tips på hur ni har bestyckat ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sap Postad 21 Juli , 2005 Hej Samma problem drabbade mig. Bänglade tills jag hittade en svetsflaga i stigröret från tanken. Flagan behagade täppa till då och då när den fastnade i bränslerörets krök. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser