Gäst Peter Postad 23 Juni , 2005 Hej, Jag är en nybliven båtägare, Ryds styrpulpet 60 hästars Ewinrud. Motorn nyrenoverad och körs därför in som ny motor med lite extra olja. Men...vid nästintill fullgas så köver sig motorn så att jag måste dra ner på gasen till tomgång, motorn nästan dör. Kan köra på 50 % utan att något händer, men när jag drar på så vill den inte. Har gått igenom bensinslang etc men hittar inget fel. Vad skall jag göra ? Jättetacksam för råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 24 Juni , 2005 Låt bli att gasa på... :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst plotter Postad 24 Juni , 2005 ställ in förgasaren så den får mer soppa kanske kan hjälpa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
elanen 0 Postad 24 Juni , 2005 Kan vara precis vad som helst. Lämna in den för kontroll. För gissa det gör dej ingen nytta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonas Postad 25 Juni , 2005 den får inte tillräckligt med bensin.Kan bero på skit i tex förgasarn,fel justerad eller soppa pump.Membranet(soppa pumpen) på evinrude brukar torka och bli för styft då går motorn så där.Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 25 Juni , 2005 Har haft ett liknande problem... Mitt problem låg i att soppa slangen var för mjuk, den sögs ihop när soppapumpen arbetade hårt... prova att handpumpa medan du kör... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mtunberg 0 Postad 30 Juni , 2005 en liten fråga bara: har du lossat på luftnippeln på tanken? Eller vridit tanklocket ett halvt varv kan det vara på vissa tankar? mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser