Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
Gäst Peter

Dör vid max...

Rekommendera Poster

Gäst Peter

Hej, Jag är en nybliven båtägare, Ryds styrpulpet 60 hästars Ewinrud. Motorn nyrenoverad och körs därför in som ny motor med lite extra olja. Men...vid nästintill fullgas så köver sig motorn så att jag måste dra ner på gasen till tomgång, motorn nästan dör. Kan köra på 50 % utan att något händer, men när jag drar på så vill den inte. Har gått igenom bensinslang etc men hittar inget fel. Vad skall jag göra ? Jättetacksam för råd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

ställ in förgasaren så den får mer soppa kanske kan hjälpa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan vara precis vad som helst. Lämna in den för kontroll. För gissa det gör dej ingen nytta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonas

den får inte tillräckligt med bensin.Kan bero på skit i tex förgasarn,fel justerad eller soppa pump.Membranet(soppa pumpen) på evinrude brukar torka och bli för styft då går motorn så där.Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft ett liknande problem... Mitt problem låg i att soppa slangen var för mjuk, den sögs ihop när soppapumpen arbetade hårt... prova att handpumpa medan du kör...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en liten fråga bara: har du lossat på luftnippeln på tanken? Eller vridit tanklocket ett halvt varv kan det vara på vissa tankar? mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...