abjork 0 Postad 23 Juni , 2005 Hej! Jag har en Ryds 510 GTS (styrpulpet) och brukar åka runt i Göteborgs södra skärgård. Hur gör ni med liknande båtar om ni ska ligga en hel dag eller över en natt i en gästhamn? Låser ni fast båten med godkänd kätting och lås? Förra året låg vi över en natt på Donsö, då låg vi på utsidan av en annan båt och kunde därför inte låsa fast båten, men man var allt lite nervös när man traskade ner till hamnen på morgonen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
meijer 0 Postad 23 Juni , 2005 Själv klart att jag låser båten, tillfället gör tjuven gamla ordspråk stämmer oftast! Trevlig midsommar, båten angjord vid bryggan och första biran öppnad. /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 24 Juni , 2005 Hej och glad midsommar! Nej, jag är inte så hundra med godkänd kätting vid gästhamnar. Detta gäller inte just nu. För den nya båten under utrustning. Kan bara skriva hur det varit och hur det kommer att vara. Jag har båten larmad och klarar mig med en vajer. Att båten inte skall bara att ta med sig är väl en självklarhet!/mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser