ymer 0 Postad 23 Juni , 2005 Vad försorts nav o djup seende utrustning har ni i era båtar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 23 Juni , 2005 Kör med båtsportkort,kompass, bäringslinjal... Verkligen strömsnålt... Har gps/plotter som backup i mörker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst d Postad 23 Juni , 2005 Garmin 178c både gps plotter o ekolod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 24 Juni , 2005 Samma här! Liten, kompakt och funkar super... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 24 Juni , 2005 Garmin 276c och papperskort, transportör, passare /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 24 Juni , 2005 Samma här vi har också en Garmin 276c funkar hur bra som helst!! :-D Och en Garmin ekolod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 24 Juni , 2005 Båtsportkort, Garmin GPS 72 för kontroll, Navman 4500 ekolod... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nenne33 0 Postad 16 Maj , 2006 Lowrance LMS-332 med Navionics Gold sjökort, ekolod och bränsleflödesgivare. Ska monteras i helgen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 16 Maj , 2006 Garmin 178c både gps plotter o ekolod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 17 Maj , 2006 Använder själv en Garmin 172 C plotter Matrix 37 ekolod som är sammankoplade plus papperskort kompass som reserv om det skulle hända något med elektroniken man kan aldrig var säker på elektronik. MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 17 Maj , 2006 Båtsportkort, garmin 60CS och kompass. Går efter sjökortet och anväder GPS som stöd. Funkar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 17 Maj , 2006 Båtsportkortet med en silvan kompass, Lawrence X65 fishfinder, En bärbar PC undangömd med en extern 8 pekskärm för navigation, ingen mus eller tangent bord behövs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 17 Maj , 2006 vad det gäller djupet brukar jag använda FPF (frun på fördäck)... för navigation har jag sjökort, en garmin e-trex denna kan jag koppla till laptopen å i den har jag garmins blue-chart. Tjära hälsningar Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maximillian 0 Postad 4 Juli , 2007 Hejsan Jag har tidigare kört med bara båtspotkort, kompass och övrig mekanik. Gick utmärkt, men när man marschar i 26-30 knop i okända vatten blir frugan heltidsysselsatt med att ta ut kurser och ange grader (själv hinner jag inte med detta under drift). Numera har jag en Garmin ombord, 178C modellen med fisk TV o.s.v. Avlastar frugan oerhört och nu när jag vant mig (och vrålat färdigt över det FRUKTANSVÄRDA priset) känns det väldigt bekvämt. Använder fortfarande papper för planering och allt, men under drift i hög fart har jag ena ögat på GPS och det känns bra. Vänligast Max Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kanshepeter 0 Postad 21 Juli , 2008 Garmin 420s och en hög med papperssjökort för grundplanering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
badcam70 0 Postad 22 Juli , 2008 Båtsportkort bestick,bra utkikar(2 barn som letar prickar fyrar osv),Lowrance ankarvakt man ser bara djupsiffror,båten har även en helt ok kompass som gör det enkelt att hålla reda på kontra kurs när man ska tillbaka över nån större fjärd t ex. Det jag saknar är en bra billig flödesmätare för förbrukning. I framtiden blir nån billig handhållen gps eller kanske nån lösning med laptop nere i båten och en bättre skärm vid förarplatsen som samtidigt kan användas som TV. mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 22 Juli , 2008 Båtsportkort (plus passare) för planering och översikt. Silva 58 monterad kompass. Garmin 178C GPS-plotter och ekolod. Garmin 72 (basic handhållen GPS) och syftkompass längst ner i väskan som backup. //Ulf Senast ändrad av ulfa | 22 juli 2008 | 19:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser