Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Icopl

Montera bordsfot i durken.

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av att montera Hjertmans bordsfot i en styrpulpet. Yamarin 5910? image.jpeg.d9fbd827d83cec56d1bcf40d55fed278.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

intresserad av samma sak, jag har köpt bord/solbädd till min Ryds 510GTI men om jag ska använda det som bord så måste jag montera en sådan bordsfot känner mig lite osäker på att att borra hål i innegolvet och täta på rätt sätt etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan skrev Icopl:

Någon som har erfarenhet av att montera Hjertmans bordsfot i en styrpulpet. Yamarin 5910? 

Välkommen till MG!

Hjälp oss med några bilder så blir det lättare att ge råd och tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen erfarenhet vid montering i en durk av plast, men väl i en durk av teakplywood.

Den durken var 8 mm tjock (tunn) och den kunde kännas litet vingligt, så en cirkelrund skiva med 5 mm plywood sågades till och sattes som förstärkning under durken. Det hela skruvades fast med syrafast försänkt maskinskruv (M5 om jag mins rätt) med bricka och låsmutter på undersidan.

Nästan likadant har jag gjort med piedestalen till min förarstol, vars fot ser ungefär likadan ut, men där användes jättestora rostfria "karosseribrickor" på undersidan.

Nu har jag ingen aning om hur tjockt/tunt materialet i Yanmarins durkar är, om det är solitt eller om det är en sandwichkonstruktion, men det kan nog behövas en förstärkning och genomgående skruv med bricka och mutter på undersidan. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...