raol 2 372 Postad 11 Mars , 2020 3 timmar sedan skrev ChristerN: Och om den är i en burk gäller det att du har Victorinoxen med. Inte kul med en burk man inte får upp. De allra flesta konservburkar i dag har väl en ögla att öppna med? Åtminstone såna med färdig mat i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 564 Postad 11 Mars , 2020 1 timme sedan skrev raol: De allra flesta konservburkar i dag har väl en ögla att öppna med? Åtminstone såna med färdig mat i. Aha! Länge sen jag levde på ravioli eller liknande men då, en gång i min ungdom, åkte jag till landet med en burk ravioli men hittade ingen öppnare. Som tur var så hade jag hammare och skruvmejsel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 11 Mars , 2020 7 timmar sedan skrev ChristerN: Och om den är i en burk gäller det att du har Victorinoxen med. Inte kul med en burk man inte får upp. Det finns öppnare för olika sorters burkar i samma påse, jag tror faktiskt också där finns ett eldstål. Men nu för tiden är helkonserver inte så vanliga i butikshyllorna, och de som finns har ju inbyggd öppnare i locket. Sedan är vi kustnära och det finns ju både Ica och Coop i bland båda två i de olika kustorterna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser