FishkarN 0 Postad 17 Februari , 2020 (redigerade) Hejsan allihopa, longtime no see! Nu äre så att jag har påbörjat en totalrenovering av min Flipper 450 HT! min tanke är att båten ska efterlikna en Tracker Laker DLX V16! ( googla bild) har sågat av toppen, alla säterna, m.m så båten är 100% tom! allting är utskärt och plastat, men nu återstår det att plasta om det nya golvet! i somras la jag en ett nytt golv som va gjort av marinplywood ( det bruna tjocka skivorna ) började plasta golvet, och halvägs in i platsandet insåg jag att polyestern INTE skulle räcka, så jag fick ett litet mental breakdown och la båten upp o ner och sen fick den ligga där och skämmas fram tills för 1 vecka sen... och nu insåg jag att marinplywooden va för slätt för att plasta rakt på, så nu har jag lagt ut en massa pengar i onödan, eller så är det en bra grund till det nya golvet 🙃(sjukt dumt att ens försöka, men nu är det gjort iallfall ) 🤣 men somsagt, nu ha jag laddat upp både plånboken och fixar humöret! 😀 Har full koll på allting angående plastningen FÖRUTOM en liten sak! - hur plastar jag golvet lättast?? - ska jag plasta in golvsektionerna INNAN jag monterar dom i båten?? - eller ska jag montera hela golvet och SEN plasta?? vill ha ett perfekt resultat! utseende mässigt spelar det ingen roll, men vill att det ska hålla! 😁 Hur hade du/ni gjort?? jag är villig att göra båda sätten, men jag vill HELST lägga i golvet, och sen plasta hela golvet upp på kanterna 🍺 Alla tips är välkommna! Redigerad 17 Februari , 2020 av FishkarN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petgre 3 Postad 25 April , 2020 Du har gjort samma misstag som jag gjorde! din bruna plyfa är formplyfa, polyestern fastnar inte eller fastnar dåligt. Du ska ha ren plyfa så att polyestern kan suga in i materialet! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser