Boko57 4 Postad 10 Februari , 2020 Jag ska lyfta i min nya AQ171 motor i en Flipper 700. Det jag undrar är om jag måste montera avgaskröken innan inlyft av AQ171 eller efter? Se bilden som jag har tagit från en annan AQ171 installation i Flipper 700. Det är trångt och frågan är om man kommer åt i efterhand med motor på plats att montera kröken? Risken med att montera kröken är förstås att motorns avgaslimpa lätt slår i mot kröken vid installation. Det är allt annat än lätt att med truck lyfta in motorn i båten för det är trångt på sidorna. Finns det någon som har erfarenhet? Alla råd mottages tacksamt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boko57 4 Postad 12 Februari , 2020 Detta var tydligen en svår fråga för ingen tycks ha någon uppfattning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 175 Postad 12 Februari , 2020 Sätt ett kättingspel mellan truckgaffel och motor, så kan du smyga ned motorn med god kontroll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boko57 4 Postad 12 Februari , 2020 Det är kanske lösningen. Det ser väldigt trångt ut på bilden att eftermontera avgaskröken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser