palle93 0 Postad 21 Juni , 2005 har ny inskaffad vega, med en o21 bensinare, som ger mig huvud bry. Som går bra på tomgång. men dör vid gas. tillägas ska att den går bra de första 10 min, skall jag sedan starta motorn så är den svårstartad, eller dör direkt vid gas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 21 Juni , 2005 har du bytt bensinfilter, har haft samma problem på en penta motor efter byte så funka det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kenta Postad 22 Juni , 2005 Använd endast bensin från Statoil eller Preem, de andra innehåller något som får flottören i förgasaren att svälla i kombination med att det blir varmt. Låter simpelt -men prova får du se, det brukar funka (och kostar inget extra) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
palle93 0 Postad 22 Juni , 2005 [RÖD]har provat med karbulator sprit verkar funka..... tack för tipsen.[/RÖD] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst palle93 Postad 23 Juni , 2005 rättelse detta funkar ej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser