Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Gäst Carlsson

Någon som köpt en Örnvik 555 Comander?

Rekommendera Poster

Gäst Carlsson

Går lite i tannkarna att köpa en 555 Commander, undrar därför om det är någon som har några erfarenheter av den. Tänkte först köpa en 500 commander men då det inte skiljer så mycket i pris och jag läst testet på 500án så luter det åt en 555á då jag tycker det är lite mera båt. Har varit o tittat o känt o klämt på den och det som till talar mej är ju att man kan gå ner under pulpenten i nödfall om det blir en kortvarigare regnskur te.x. Men det känns ju lite som o köpa grisen i säcken innan man kört den, så därför är jag nyfiken på om någon har några erfarenheter av 555 Comander. MVH Carlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Varför provar du inte den själv? Vill dem sälja båten får man även provköra den. Du köper väl inte en bil utan att testköra den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Carlsson

Ja vad säger man???? Lyckas du hitta en begagnad så kan du ju skriva en rad....Då skall jag provköra direkt. Modellen är nämligen ny för i år! Och dom nya kan man ju inte direkt få på öppetköp. Tyvärr så känner jag inte till någon båtfirma som har en för provkörning, men är det så att någon vet det så är jag naturligtvis intresserad av att veta var. MVH Carlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på Huges Marina. de brukar ha en hel del båtar för provkörning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Carlsson

Ok har kollat på deras hemsida (Huges Marina) men dom säljer tydligen inte Örnvik. MVH Carlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Carlsson

Hej igen! Är det möjligtvis någon som köppt en 555 commander under sommaren som kan uttala sig om hur den är? För min dej blev det ingen denna sommar , men det blir en till våren! Kom igen nu någon måste väl köppt en? MVH Carlsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

fortfarande ingen som har haft eller äger en 555 commander, som kan delge lite erfarenheter? Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Vi har en Örnvik 555 WA men den är väldigt lik Commander vad gäller skrovet m.m.

Vi är jätte nöjda med båten. Det finns bara en sak som vi inte gillar. Sittplatserna där bak har aldeles för lågt ryggstöd. Vi har försökt att få tag på lösa ryggstöd eller pulpit att montera men inte hittat nått än.

Nu går vi och funderar på att byta upp oss och då blir det nog Örnvik igen.

MVH Anders

Senast ändrad av ahelge | 03 mars 2008 | 09:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Sålde våran stora båt och fick en Commander 600 CLX i byte. Första tanken var att sälja den vidare men nu efter en säsong med båten så är jag kluven. Båten är kanon och mycket välbyggd. Går bra i sjön hittar igentligen inget negativt om fabrikatet eller modellen. Så jag tycker du ska provköra båten och sedan vara beredd på att du är såld.

Lycka till med båtköpet och ha en trevlig sommar.

//Nöjd Örnviksägare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...