tugge 251 Postad 14 Januari , 2020 9 timmar sedan skrev IngemarE: Tyvärr inte helsäkert. Vid helstopp har man tryck men inget flöde. Vid bra flöde har man ofta lägre tryck. Och det är flödet man behöver i TS fall. Men visst, om impellern går sönder eller om man får en plastpåse i intaget blir det inget tryck heller. Vad är säkert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 14 Januari , 2020 9 timmar sedan skrev IngemarE: Tyvärr inte helsäkert. Vid helstopp har man tryck men inget flöde. Vid bra flöde har man ofta lägre tryck. Och det är flödet man behöver i TS fall. Men visst, om impellern går sönder eller om man får en plastpåse i intaget blir det inget tryck heller. I TS fall var det tal om temperatur på flera ställen för att upptäcka dålig kylning. Inget om flödesmätare heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 650 Postad 14 Januari , 2020 12 minuter sedan skrev tugge: Beror ju på vart man sätter givaren inte ofta man har stopp exakt innan avgasröret. inte i motorn över huvud taget. Näst efter glömt att öppna för kylvattnet och något som blockerar intaget är nog faktiskt just stopp i någon värmeväxlare i motorn, på grund av allt från impellerbitar till skräp. Men håller med om att inget är säkert, fast ju enklare desto färre felkällor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brian2019 1 Postad 14 Januari , 2020 Vill bara säga tack till alla, för alla goda ide'er. Kännes som det blir en summer, lampa, temp-vakt 75° på avgaskröken parallellkopplad med motorns temp-vakt. Instrument med Flödesgivare känns lite roligare, om inget annat ett bra komplement. Kanske senare.! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 14 Januari , 2020 6 timmar sedan skrev Brian2019: Kanske senare.! Eller hur, det är snart ett nytt år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser