IngemarE 3 658 Postad 30 December , 2019 (redigerade) Fick just ett kvitto på erlagd moms/tull/PN-avgift från vårt stora postbolag. Men kan någon begripa varför de har en ingressbild med en hand som gör Djävulstecknet/två horn ? Jo, jag begriper själv, det är väl några på PN som tycker det "ligger i tiden". Dålig stil och smak. Fast vad kan man förvänta sig egentligen ? https://sv.wikipedia.org/wiki/Fingertecken (Och för att förekomma den som nu undrar vad jag vill med tråden: Ingenting, bara uppmärksamma på och skriva av mig om något som egentligen är alldeles ovidkommande. Därav att den ligger under "Offtopic") Redigerad 30 December , 2019 av IngemarE 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sy_Alice 83 Postad 30 December , 2019 Jag har för mig att V-tecknet oxå betyder någonting dåligt? Var det inte Nixon som visade V-tecknet när han var på något stadsbesök nånstans o fick skäll för att han visade V med handflatan framåt så betydde det något dåligt, hade han däremot visat med handflatan bakåt då hade det vart victory... Eller är det så att det är tvärtom...? O jag minns fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 30 December , 2019 Överdramatisera inte allt! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kalle_Anka 37 Postad 30 December , 2019 V tecknet med handflatan riktad mot den som gör tecknet och inte riktad från den är förolämpande i England och många engelsktalande länder (Irland, Australien, Sydafrika etc.). Tummen upp är samma sak som ett uppsträckt långfinger i Iran, Grekland, Ryssland, Sardinien och delar av Väst Afrika. "Rock On" tecknet betyder "cuckold" eller att din fru är otrogen i länder kring medelhavet. OK tecknet som dykare gör betyder att du är en nolla, att du är värdelös, i Turkiet och kring medelhavet. "Finger crossed" betyder ett kvinligt könsorgan i Vietnam. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 497 Postad 30 December , 2019 Det är alltid klokt att tänka efter före. Hur många känner till Honda Fitta. Allt var klart för lansering. Broschyrer och reklamkampanjer var redan klara innan Honda insåg att bilen inte kunde heta Fitta i de nordiska länderna och några länder till. Inget blev bättre när någon kom över de japanska pressmeddelandena. "Honda Fitta är liten på utsidan men stor när du väl kommit in" eller "Honda Fitta är ett dagligt nöje". 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kalle_Anka 37 Postad 31 December , 2019 Det finns flera andra misslyckade bilnamn. 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 31 December , 2019 6 timmar sedan skrev Kalle_Anka: Det finns flera andra misslyckade bilnamn. 😀 Namnet ifs.. men budskapet e väl åxå tveksamt säljande. Men allt e ju relativt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser