Fredric_sthlm 16 Postad 10 December , 2019 Jag kikar efter nya instrument då mina börjar bli lite repiga och mjölkiga, dessutom hänger sig ena varvmätaren ibland och måste "gasas" igång😁. Hittat Wema hos Drevdelar. Ngn som har monterat dessa? https://drevdelar.se/wema-instrument-marin .Ligger ok i pris jämfört med orginalinstrumenten som ju ligger på mellan 2000 - 5000 per instrument Behövs 12 stycken... 🤑 2 X varvräknare 2X Oljetryck 2X Voltmeter 2X tempmätare 2X Trimlägesmätare 1X bränslemätare 1X Roderlägesmätare Andra förslag på fabrikat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 10 December , 2019 1 timme sedan skrev Fredric_sthlm: Jag kikar efter nya instrument då mina börjar bli lite repiga och mjölkiga, dessutom hänger sig ena varvmätaren ibland och måste "gasas" igång😁. Hittat Wema hos Drevdelar. Ngn som har monterat dessa? https://drevdelar.se/wema-instrument-marin .Ligger ok i pris jämfört med orginalinstrumenten som ju ligger på mellan 2000 - 5000 per instrument Behövs 12 stycken... 🤑 2 X varvräknare 2X Oljetryck 2X Voltmeter 2X tempmätare 2X Trimlägesmätare 1X bränslemätare 1X Roderlägesmätare Andra förslag på fabrikat? Jag köpte KUS via Ebay innan dom kom till Sverige. Sök där, billigare till och med moms samt till. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 10 December , 2019 48 minuter sedan skrev patrikflink: Jag köpte KUS via Ebay innan dom kom till Sverige. Sök där, billigare till och med moms samt till. Men attans vad bra Patrik! Tack! passar gamla kontakter och givare eller behöver det modifieras för att passa VP? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 10 December , 2019 43 minuter sedan skrev Fredric_sthlm: Men attans vad bra Patrik! Tack! passar gamla kontakter och givare eller behöver det modifieras för att passa VP? Nja, kontakterna kanske du får klippa av (jag hade med ringkabelskor i min förra båt Maxim), vet inte riktigt hur du har idag. Jag köpte med Amerikanska ohm då jag hade en Mercrusier bensin, kolla upp vad du har innan du köper eller beställer. Står kanske på dina givare eller ring något varv eller kolla upp någon reservdelskatalog. Skicka ett PM till Kossor, han har nog koll på givarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 782 Postad 10 December , 2019 Så här såg dom ut iallafall. Tror jag gav runt 1500-2000kr inkl frakt, moms osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 10 December , 2019 2 minuter sedan skrev patrikflink: Så här såg dom ut iallafall. Tror jag gav runt 1500-2000kr inkl frakt, moms osv. Riktigt snygga instrument och bra tips! Mycket tacksam! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawolf 379 Postad 11 December , 2019 WEMA varvräknare med timräknare för 296:- plus114 kr frakt. Moms ingår. https://www.wish.com/search/wema/product/5ad732a70b4321434ea55e68?&source=search&position=1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 11 December , 2019 Grymt Seawolf! Ska som Patrik skriver kolla Ohm-angivelserna. Verkar ju som att det (och måtten) är dom viktigaste faktorerna 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawolf 379 Postad 11 December , 2019 32 minuter sedan skrev Fredric_sthlm: Grymt Seawolf! Ska som Patrik skriver kolla Ohm-angivelserna. Verkar ju som att det (och måtten) är dom viktigaste faktorerna 🙂 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser