Gäst Mikael Ö. Postad 20 Juni , 2005 Har tillverkat nya dynor till min Maxi 95. Nu vill jag rädda dessa från mögelskador. Hade ev. tänkt mig någon sorts genomventilerad nålfiltsmatta el. dyl. under dynorna. Tacksam för bättre förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 20 Juni , 2005 På vår båt har vi golvtrall av plast. Det fungerar ypperligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Winona Postad 20 Juni , 2005 Hej har lagt in platonmatta i min båt fungerar mycket bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Maddis 0 Postad 21 Juni , 2005 hej har för mig att jag såg nått nytt material (tyglignande) hos bensinmacken på Karlslunds marina, de sammarbetar med BåtAccenten, så hör med de. Maddis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 21 Juni , 2005 Jag köpte madrassunderlägg från BåtAccenten i våras (http://www.bataccenten.se). Man klipper ut och passar till själv, bitar av ett nät gjort av ca 5-6mm tjockt liggunderlagliknande material. Har funkat hittills, men har inga mer långvariga erfarenheter. Art nr 068615. 149:- kr/m (reapris). Annars vet jag att det finns ett ull-liknande material. Också det i löpmetervara. Lite tjockare är det, kanske 1,5-2 cm. Detta kan man sy in under skumgummit i madrasserna och får på så sätt en inbyggd ventilation. Inga egna erfarenheter av detta dock. Tyvärr har jag glömt vem som saluför det, men håll ögon öppna på båtmässan nästa gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 21 Juni , 2005 Balkongmatta under dynorna funkar superbra. Billigt är det oxå. Det måste vara modellen med knoppar. Kostar just nu 33:- kvadratmetern på Bauhaus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MagnusT 0 Postad 22 Juni , 2005 Tjocka vanliga ligunderlag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser