MaPa 0 Postad 30 Oktober , 2019 Hej, Någon som är kunnig på BMC commander 2.5 motorer, min gick torr på olja i somras vilket resulterade i att det har blivit ett skramlande ljud. (Try kte tydligen ut oljan av någon anledning, körde bara typ 500 meter). Enligt mekaniker som har lyssnat på motorn har vevaxel lagren blivit skadade. Någon som vet var jag kan hitta nya lager eller någon som har någon annan idé? Mekanikern som lyssnade på motorn har varken lust eller tid att gå vidare med problemet för tillfället.. Tacksam för respons! Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 30 Oktober , 2019 Det är nog inte bara att byta lager, du har nog att se fram mot en vevaxelslipning och montering av underdimensionerade lager. Dvs vevaxeln demonteras mm vilket är ett större arbete. Lager brukar firman som slipar om axeln leverera med rätt mått efter nedslipning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandvik2019 0 Postad 14 November , 2019 Hej Har du fått tag på delar? Letar efter någon som sitter på delar till dessa motorer. Har en Bmc Commander 2.5l Från 1976 Måste väl finnas i Sverige eller i Norge tycker jag. Har hittat firmor i England som har endel reservdelar men ingen i Sverige. Ändrade dem namn på motorn till Layland eller något annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaPa 0 Postad 16 November , 2019 Hej, Har kontakt med en kille i Karlstad som återkommer till mig nästa vecka. Han verkar kunna fixa fram både reservdelar och sedvanliga service prylar. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandvik2019 0 Postad 16 November , 2019 Ok, Finns det möjlighet att fixa delar ifrån honom också? Du kan skriva pm om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 16 November , 2019 (redigerade) En källa till inre organ till den motorn kan vara någon som säljer delar till traktorer, lastbilar och skördetröskor. Samma motorfamilj torde finnas i gamla Nuffield och senare Leyland traktorer. En god början på https://www.sagro.se/ . Vilken traktor som har samma basmotor får du googla fram själv 🙂 Redigerad 16 November , 2019 av Faderullan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MaPa 0 Postad 17 November , 2019 Hör av mig när han kontaktar mig😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser