bobofender 3 Postad 30 Oktober , 2019 Dags för motorbyte har bestämt mig för en Vetus m4.56 som verkar vara en bra motor till ett bra kampanjpris. Vill behålla mitt backslag ett borg warner som funkar bra men behöver då ett adapter kitt så jag slipper att byta propeller. Någon som har några bra funderingar kring detta så lyssnar jag gärna mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 461 Postad 30 Oktober , 2019 Varför skulle du vara tvungen att byta propeller? (Retorisk fråga.) Jo, för att varvtalet på den nya motorn är högre än på den gamla. En adapter med en planetväxel skulle ju funka, men frågan är om det finns sådana. Utan att växla ner varvtalet kanske det bli svårt att hitta en propeller som funkar. Kolla med Capella tex. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobofender 3 Postad 30 Oktober , 2019 12 minuter sedan skrev Mackey: Varför skulle du vara tvungen att byta propeller? (Retorisk fråga.) Jo, för att varvtalet på den nya motorn är högre än på den gamla. En adapter med en planetväxel skulle ju funka, men frågan är om det finns sådana. Utan att växla ner varvtalet kanske det bli svårt att hitta en propeller som funkar. Kolla med Capella tex. Hej Jo om jag behåller det gamla backslaget med adapter så snurrar propellern åt samma håll som innan och sen e varvtalet de samma som på den gamla motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobofender 3 Postad 30 Oktober , 2019 Just nu skrev bobofender: Hej Jo om jag behåller det gamla backslaget med adapter så snurrar propellern åt samma håll som innan och sen e varvtalet de samma som på den gamla motorn. e för övrigt ett borg warner med samma utväxling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 30 Oktober , 2019 Är nog dumsnålt att inte byta backslag också isåfall. ganska liten kostnad i det stora hela. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser