strole 0 Postad 20 Juni , 2005 Fick ta upp Catalina i gen . Motorn slut !! Plockar i en ny från 76 ny kamaxel ny ren topp mm Alla packningar nya. Den gammla motorn fick brända ventiler och 3ans lopp slut. Men nu blir det nytt hoppas man hinner klart före helgen Hur går det för er ?? :-/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 22 Juni , 2005 Tråkigt att höra..men samtidigt hör man en optimism i ditt inlägg..klart innan helgen?? då blir det till att ligga i och jobba...för där är ju ett antal timmar sen också med injustering av allt, det märkte jag själv nu när jag hade ur motorn och renoverade. Men skam den som ger sig...det blir bra när allt kommer kring. Är det en marin 130AQ som du byter till eller en konverterad B20?? Min spinner som en katt nu (170AQ)... provade henne i helgen lite mjukt...20knop vid 75% på drag (3800varv) och det var perfekt, kanske lite, lite till att justera på förgasarna.. Lycka till o Glad Midsommar Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 26 Juni , 2005 Då blev man klar effter 10 dagar på land (Man har ju familj och sköta med) Så kunde jag sätta i båten och ta första turen 21:25 på midsommaraffton. Nu är det som peo säger massa inljusteringar har nyss legat på knä och tätat vattenrör och ett litet oljeläkach som uppstog. Motorn som jag satte i kommer ur en volvo 242L från 76 kärringkörd i 15000 mil fräch och fin så gått som ny. Köpte bilen hösten 03 för 2000kr och skrotade den senare för jag skulle ha en motor i reserv. Gammla marintoppen lämnade jag i väg på ventilslipning och flyttade över nya kammen limpa mm, Gammla Motorn som satte i var även den en gammal bil motor. Så nu är min båt inne på tredje motorn minst !! Fast hälst skulle man ha en b30 så man slapp varva så grymt när man planar. Trevlig sommar :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 5 Juli , 2005 Nu värkar det vara dags att renovera eller byta ut drevlyftsmotorn !! Den har blivit mycket slö och olydig. Säkert dyrt Någon som vet ?? :-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 6 Juli , 2005 Här är till rätt pris http://www.blocket.se/view/4154854.htm?caller=hll_s&l=0&c=1&city=0 men jag öppnade och putsade samt smörjade min, sen gick den perfekt igen.... Lycka till Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strole 0 Postad 7 Juli , 2005 Tyver sold. Det visade sig att gubben och hans son pysslade på fritiden med drev och delar till volvo penta de fick hem fler motorer till hösten oktober får klara mig tills dess. :-Tack Kanske klarar jag oxå mig med puts och smörj och ev byte kol för 500 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser