Emilioten 2 Postad 1 Oktober , 2019 dags för upptagning och även lite ombyggnad av båtkärran. idag står den på en kärra med 4st däck som sitter på 4 kantsprofiljärn. justerbara i höjd endast. jag tänkte bygga om o ersätta däcken som ständigt luften går ur och ist ha plattor med gummi . tänkte sätta dit 4st metallfyrkanter som är ledade i befintliga järn. men hittar inte billigt gummi någonstans. tycker 169kr /st för en 20x20cm platta på seasea är rena rånet. någon som har tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 1 Oktober , 2019 Har du kollat med Kuntze..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikael_matsson 177 Postad 1 Oktober , 2019 Biltema har ju en del lösningar för billyftar och domkrafter. Förutom vanliga jackpads har jag för mig det finns större fyrkantiga bitar för lyftar. Hittar du något som passar där så har jag svårt att tro att du hittar något motsvarande billigare någon annanstans. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 918 Postad 1 Oktober , 2019 Skaffa ett par skrotade bildäck o skär ur några lämpliga bitar..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 648 Postad 2 Oktober , 2019 Varför inte limma på cellplastbitar från t ex ett liggunderlag ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 2 Oktober , 2019 ...eller bitar av en plastskärbräda..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 2 Oktober , 2019 1 timme sedan skrev IngemarE: Varför inte limma på cellplastbitar från t ex ett liggunderlag ? Det tycker jag är det bästa men jag har använt Armaflex som verkar vara lite mer åldersbeständig. Finns också självhäftande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 918 Postad 2 Oktober , 2019 3 timmar sedan skrev bhemac: Det tycker jag är det bästa men jag har använt Armaflex som verkar vara lite mer åldersbeständig. Finns också självhäftande. Jag har använt Armaflex för att isolera varmluftsslangarna o ljudisolera bränslepumpen. De Armaflex-delar jag använt är väldigt mjuka o inte bra som tryckavlastning. Men det finns kanske styvare kvaliteter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 2 Oktober , 2019 29 minuter sedan skrev Lintott: Jag har använt Armaflex för att isolera varmluftsslangarna o ljudisolera bränslepumpen. De Armaflex-delar jag använt är väldigt mjuka o inte bra som tryckavlastning. Men det finns kanske styvare kvaliteter. Kolla med nån firma som jobbar med transportband. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 480 Postad 2 Oktober , 2019 En sådan här kanske från Bauhaus? https://www.bauhaus.se/gummimatta-ljuddampande-svart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 220 Postad 2 Oktober , 2019 Klipp eller såga lämpligt stora bitar från ett av däcken du redan har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Squidward 16 Postad 6 Oktober , 2019 Jag köpte en sån här när jag behövde gummi till ett annat projekt: https://www.biltema.se/bil---mc/bilinterior/bilmattor/bagagerumsmattor/bagagerumsmatta-2000016393 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser