Rexbex121 1 Postad 30 September , 2019 Hej Jag har köpt en liten men ganska snabb motorbåt. Nästa sommar vill jag nog gärna trolla efter gös men båten har inga lanternor. Jag bor vid Mälaren och åker inga långa sträckor men säkerhetsaspekten är viktig för mig och mina båtvänner på sjön. Fakta: Båten är en Lohi 420 (Styrpulpet), motorn är en Yamaha 40hk. Det går att montera i fören men bäst är nog i aktern. Min fråga: Vilket tycker ni är bästa alternativet som ändå är billigt men uppfyller kraven (att vara säker på sjön)? Vänligen Nils Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 30 September , 2019 En kombinationslanterna (röd/grön) i fören och en runtomlysande vit på stång i aktern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 30 September , 2019 Man kan även föra en sammansatt och en runtlysande på samma mast men det ska vara en halv meter mellan dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexbex121 1 Postad 1 Oktober , 2019 Peters variant får det bli. Tack för synpunkter! Vänligen Nils Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 1 Oktober , 2019 16 timmar sedan skrev bhemac: Man kan även föra en sammansatt och en runtlysande på samma mast men det ska vara en halv meter mellan dem. I höjdled, för att förtydliga. Visserligen är det lite underförstått pga "mast", men ändå. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 1 Oktober , 2019 2 timmar sedan skrev raol: I höjdled, för att förtydliga. Rätt. Man ser en del styrpulpetare som har en fällbar pinne fäst i pulpeten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser