Falukocken 0 Postad 6 September , 2019 Hej, jag har en Yamaha 130hk från 99. Hur ska man tänka Ang autoluben, att den bara ska fungera, eller ska man koppla ur den och blanda soppan själv? För att slippa att motorn skär. Har sett att vissa gör det på sina äldre motorer? Vad tycker ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Elegancej 24 Postad 6 September , 2019 Så jäkla smidigt med autolube och har aldrig haft problem, så koppla inte ur den utan kör på. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 6 September , 2019 Och miljövänligare än att blanda själv. Oron för fallerande autolube och motsv. är drivs delvis av skrönor, de är generellt sett mycket driftsäkra. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Falukocken 0 Postad 6 September , 2019 Ok.tack för svar👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 6 September , 2019 Jag har aldrig sett ett haveri som kunnat härledas till autolube. VRO gen 1 är den enda separatsmörjning jag skulle kopplat ur/uppdaterat. Det finns mycket tyckande där ute... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 164 Postad 7 September , 2019 (redigerade) Mycket säkert när det gäller 2-takt snöskotrar. Men man bör kolla, så att armen på oljepumpen rör sig enligt manualen och uppmärkning för tomgång och fullgas. På min Polaris finns det märken för detta. Och jag kör på specad original olja. . Redigerad 7 September , 2019 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser