Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025
ses1

Varför?

Rekommendera Poster

Hej likasinnade! Har läst åsikter om datornavigering, men saknar lite info om varför man föredrar en mjukvara. Har testat det mesta, och kommit fram till att funktionstäta program bara blir jobbiga i våra vatten. Men, det är min åsikt. Vad tycker ni och framförallt varför? Mvh Erik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör själv med Fugawi, och det är inte speciellt jobbigt. La en genväg i autostart mappen till Fugawi och när jag startar datorn så startar även fugawi och vips pekar den rackaren ut var jag håller hus på sjökortet. Enkelt och okomplicerat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också kört mest Fugawi. Tycker även att SeaClear räcker till. Att flytta kartbilden med musen går lättare med Ozi. Har torrkört Tiki, men får inte programmet att funka rätt. Torrtestar just nu ChartNavigator, MaxSea och Tsunamis. Som jag upplever det, blir kartbilden klarare. Nog så viktigt med stigande ålder. Vad anser ni om sjökortsformaten? Vektoriserade påstås ha fler fel. BSB har jag nog alla för landet. Vilka vektoriserade är bäst? Känns det bekvämt att navigera till vektoriserade kort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...