MartinHeed 19 Postad 27 Augusti , 2019 Hej! Har en Beo Becker 27 med en MD32a. Motorn fungerar bra men känns som båten skulle må bättre av något lite starkare. Tittat runt lite på olika motorer men mycket är alldeles för dyrt för att det ska kännas vettigt med tanke på båtens värde. Någon som har några tankar om vilken motor som skulle kunna passa och inte kosta en förmögenhet? Ser gärna att den passar rakt på mitt 280-drev, helst diesel men bensin kan fungera med. Inte helt främmande för att konvertera bilmotor. Finns det kanske något företag som byter in motorer mot andra? Det vore väldigt smidigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 170 Postad 27 Augusti , 2019 (redigerade) Bensin skulle jag själv aldrig våga ha i en djup segelbåt. Är av den försiktiga typen. Kommer väl ihåg gasläckaget jag hade. Var en gasolkula, ej inkopplad, som läckte. En motor diesel eller bensin, läcker garanterat bränsle. I flytande eller gasform, även om motorn inte går. Hur kul kan det vara att köra en motorrumsfläkt, dygnet runt? Men givet, jag kanske är för ågen... men jag seglar inte alltid ensam. . Redigerad 27 Augusti , 2019 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinHeed 19 Postad 28 Augusti , 2019 9 timmar sedan skrev Hybro: Bensin skulle jag själv aldrig våga ha i en djup segelbåt. Är av den försiktiga typen. Kommer väl ihåg gasläckaget jag hade. Var en gasolkula, ej inkopplad, som läckte. En motor diesel eller bensin, läcker garanterat bränsle. I flytande eller gasform, även om motorn inte går. Hur kul kan det vara att köra en motorrumsfläkt, dygnet runt? Men givet, jag kanske är för ågen... men jag seglar inte alltid ensam. . Beo Becker 27 är en motorbåt 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 28 Augusti , 2019 (redigerade) Jag tycker vi kan ursäkta Hybros "lilla" miss eftersom det finns en segelbåt som heter Becker 27, fast... Om man tycker 106 hk är för lite i en 27 fots segelbåt kanske man ändå borde fundera lite, 🙃 Tillägg: Jag höll själv på att falla i fällan. Redigerad 28 Augusti , 2019 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinHeed 19 Postad 28 Augusti , 2019 1 minut sedan skrev Mackey: Jag tycker vi kan ursäkta Hybros "lilla" miss eftersom det finns en segelbåt som heter Becker 27, fast... Om man tycker 106 hk är för lite i en 27 fots segelbåt kanske man ändå borde fundera lite, 🙃 Ja det är lite lurigt med det där med Becker 27 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 170 Postad 28 Augusti , 2019 (redigerade) Snubblade nyss på en seglare, som satt i en bensinmotor från en bil i förpiken. Frågade om han hade motorrumsfläkt. Det hade han inte, men skulle omedelbart installera en sådan. Becker 27 fot segelbåt är gul. Redigerad 28 Augusti , 2019 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MartinHeed 19 Postad 30 September , 2019 Sett några TMD40 som verkar gå att hitta till skapliga priser ibland. Vad tror ni om en sådan? Lite mer effekt, 130hk istället? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser