Basse123 0 Postad 27 Augusti , 2019 Hej! Jag har hittat en båt jag vill köpa. Motorn är en 4-takt Suzuki 45 HP från slutet av 90 talet! Pt strular dock lite då kolen börjar ta slut. någon som har en guide till detta eller kan förklara hur ett byte av elmotor går till på dessa? Har sett det göras på andra märke och då verkar det vara ganska straight forward men kanske är värre med suzukis grejer? Tacksam för hjälp! / Sebastian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse123 0 Postad 31 Augusti , 2019 Såhär ser trimmen ut! Någon som har bytt motor som kan förklara proceduren? Mvh basse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 31 Augusti , 2019 Den ser ju ut att vara fastskruvad i flänsen så om man kan komma åt skruvarna på baksidan så borde det ju vara ganska enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse123 0 Postad 31 Augusti , 2019 Så tänker jag med man måste säkert lossa hela paketet för att komma åt!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 31 Augusti , 2019 Om man måste lossa hela paketet för att komma åt så är risken överhängande att något har korroderat fast så illa att det inte går att få isär utan att förstöra något dyrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Basse123 0 Postad 31 Augusti , 2019 Ja läskigt värre:( men utan tilt är det en dryg båt att ha.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser