Henric1972 0 Postad 21 Augusti , 2019 Har en Suzuki 65hk från 1997. Impellern är bytt inkl reperations kitet som medföljer. Alla kanaler ska va helt rena och kontrollerade. Inledningsvis kyler den väldigt fint, tydlig och fin skvallerstråle. Efter en stunds körning, låt säga max en timme, slutar det att komma någon skvallerstråle, helt oberoende av vilket varvtal/fart jag kör motorn i så kommer det ingen skvallerstråle. Vad är problemet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guding 11 Postad 21 Augusti , 2019 Jag killgissar: Kan det vara så att trycket till skvallerstrålen går ner när termostaten öppnar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 21 Augusti , 2019 1 timme sedan skrev Guding: Jag killgissar: Kan det vara så att trycket till skvallerstrålen går ner när termostaten öppnar? Termostaten lär öppna inom några minuter på tomgång, så det låter som fel tidsperspektiv utifrån beskrivningen. Kanske en spricka/läcka i motorblocket som öppnas först vid en viss temperatur? Kommer felet snabbare om motorn körs hårt jämfört med lugnt? Går och låter motorn normalt även efter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 22 Augusti , 2019 Jag hade det felet. Med en grillpinne i trä rensade jag det igensatta utloppet. En kompis hade samma fel. Prova! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henric1972 0 Postad 22 Augusti , 2019 Felet uppstod efter mindre än en timmes körning. Du utgick vi från att det va impellern, så den och rep kit är bytt. kanalerna till in och ut på skvallerstråle är rensade. Med den ny impellern så kom det fin skvallerstråle i mindre än en timme sen upphörde den helt. Startar jag den nu så kommer det ingen skvallerstråle alls. När skvallerstråle kom så kom den på alla varv. Motorn går rent och fint, startar direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 22 Augusti , 2019 Vad säger instrumenten då? Temperaturer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oksailor 14 Postad 22 Augusti , 2019 Det är vanligt med igensatt skvallerrör, testa med att rensa med en ståltråd mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 157 Postad 22 Augusti , 2019 (redigerade) Svarade i fel tråd... Redigerad 22 Augusti , 2019 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser