dr_snuggles 0 Postad 19 Augusti , 2019 Vilka av dagens modeller av GPS:er passar till denna modells existerande hål? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Augusti , 2019 Du får nog bättre hjälp på forumet om du anger båtens årsmodell och ev en bild samt mått på existerande hål. Det kan ju vara modifierat av tidigare ägare om båten är beggad. Annars kan du prova kontakta Ryds eller mäta hålet och jämföra olika Plotter-modellers manualer hur stora inbyggnadsmått de har och hålbild. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dr_snuggles 0 Postad 21 Augusti , 2019 my bad! 2010-modell med orginal hål där en Lowrance HDS5 har suttit. Båten står lagrad 15 mil bort och tänkte köpa med en GPS till nästa tur. Men kommer annars mäta upp hål så kart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ABC 480 Postad 21 Augusti , 2019 Om den är flushmonterad så finns en borrmall i Lowrances manualer: https://www.lowrance.com/sv-se/help--support/?guideTitle=Lowrance-In-Dash-monteringsmallar&guideId=002-713 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkis 0 Postad 21 Augusti , 2019 Jag har en Garmin 5-tummare (52cv?) som passar i hålet på min 568 GTI 2010. Satt en Lowrance ekolodsgivare på den fabriksmonterad (men ingen plotter), så jag fick byta den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petgre 3 Postad 26 Augusti , 2019 Återkom gärna med vilken plotter du monterade. Har samma båt med en HDS5. Har funderat om man kan få till någon ram så man får plats med något större... //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dr_snuggles 0 Postad 27 September , 2019 har mätt och testat nu och det blir en Simrad GO5, blir inte mycket större skärm än vad HDS5 har men denna modell finns åtminstone att köpa samt passar som handen i handsken att montera större blir inte möjligt utan montage med fäste Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser