Gäst Mattias Postad 16 Juni , 2005 Hej! Jag bytte ut min gamla 30-liters plasttank och stelnande bränsleslang mot nya sådana. Nu är det lustiga att pumpen som sitter på bränsleslangen inte blir hård, hur många gånger jag än pumpar. Vad kan det bero på? Anslutningen till motoron är den rätta (OMC) och i andra änden fäste jag slangen med en slangklämma. Motorn startade ändå, men tomgången var kass. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 16 Juni , 2005 Hej Det var längesedan jag hade en båt med utombodare på, men jag har för mig att det finns en backventil i blåsan. Den kanske inte fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Juni , 2005 Håller med föregående inlägg, det är troligen backventilen i blåsan som inte håller tätt./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
transalp01 0 Postad 17 Juni , 2005 Jag bara säger det att som relativt nybliven båtägare lär man sig mycket genom att följa detta forum. Jag hade ingen aning att blåsan hade en bakventil. Ytterligare en grej att lära sig att hållakoll på. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 17 Juni , 2005 u kanskje har satt blåsan/slangen åt fel håll? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ses1 0 Postad 17 Juni , 2005 När motorn startat borde inte en defekt backventil påverka tomgången, då har ju flödet redan etablerats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hoogan 0 Postad 17 Juni , 2005 Nu känner jag mig tjatig,,tjyvluft,,kolla att det är tätt överallt!! ,Hoogan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
transalp01 0 Postad 18 Juni , 2005 Du behöver tjata för att vi nybörjare skall förstå. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 2 Postad 20 Juni , 2005 Felvänd blåsa låter som ett bra alternativ. (Är det därör jag aldrig behöver gå på toan längre?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser