MickeF 22 Postad 7 Augusti , 2019 (redigerade) Har bytt dessa då jag tappade styrningen utanför inloppet till Helsingörs hamn. bytt slangar, fyllt på och luftat systemet. Undrar nu hur mycket jag ska fylla upp behållaren för servopumpen med (röd ring). Hittar inte detta någonstans. Har just nu fyllt till 3/4. Redigerad 7 Augusti , 2019 av MickeF Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peter-skane 12 Postad 7 Augusti , 2019 Hoppas detta kan vara till hjälp, klippt från D4 instruktionsbok Styrsystem. VIKTIGT! För att garantera problemfri och säker styrning ska nedanstående anvisningar följas: Kontrollera vätskenivån i styrsystemet varannan vecka så att eventuella förändringar upptäcks. Kontrollera nivån i rattpumpen. Miniminivån är 12 mm under påfyllningshålets nederkant. Öppna INTE den nedre rattpumpen om båten har flybridge. Kontrollera bara nivån på den övre manöverplatsen. Vätskenivån ändras normalt inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 7 Augusti , 2019 Tackar för det, men det är behållaren i motorrummet som jag syftade på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peter-skane 12 Postad 7 Augusti , 2019 Tror att den skall vara full för man skall inte öppna locket där i normal fallet, det fylls på via slang från rattpumpen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peter-skane 12 Postad 7 Augusti , 2019 Kontroll av vätskenivå i servopumpen Styrservotanken har en genomskinlig behållare som gör det möjligt att kontrollera nivån utan att öppna locket. Vätskenivån ska vara strax under behållarens hals. Om det behöver fyllas på vätska ska snabbkopplingen tas bort innan locket öppnas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeF 22 Postad 7 Augusti , 2019 Där var det. Stort tack. Blir att fylla på lite till då.😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser