Gäst PMo Postad 15 Juni , 2005 Hallå!! Jag har en Mercruiser 7,4l 97:a. När jag kört en stund ungefär 20 minuter så är det som att den tappar orken. Motorn går rent på tomgång och i lägre hastigethter innan båten planar upp. Är det någon som har en aning om vart jag ska börja leta efter felet. Mvh. PMo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2352 0 Postad 15 Juni , 2005 Kanske luftningen till tanken som är lite för tät, ev. bränslefilter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 16 Juni , 2005 Är motorrummet tillräkligt ventilerat? Kanske det är för tätt? Glänta på motorluckan och prova igen. www.smuggler.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst PMo Postad 16 Juni , 2005 Var ner och provkörde båten idag. När den blev seg provade jag att öppna bensinlocket, men det gjorde ingen skilnad. Motorn sitter i en bayliner 2855 så det borde inte vara några problem med ventilationen. Det har gått bra förr med den fläkten till motorrummet. Kan det vara tändstiften som har börjat bli dåliga, och ballar ur när dom blir varma. Mvh PMo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kungen 0 Postad 16 Juni , 2005 Knappast tändstiften, bränslefilter eller bränslepump skulle jag tro. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst PMo Postad 16 Juni , 2005 Hallå!!! Var ner och fixade problemet idag. Det var grovfiltret i bränsle tanken som var tätt. Verkade som att bränsleslagen hade löst upp sig och hamnat i filtret, var som gummi som satt där. Tach för hjälpen ändå. Mvh. PMo :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjex 0 Postad 16 Juni , 2005 Hej, Det är förmodligen smuts i tanken. Du bör nog rengöra den snarast. Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst PMo Postad 16 Juni , 2005 Hej!!! Kollade ner i tanken men där var det kliniskt rent. Men försäkerhets skull tog jag en sug och sög ur lite ur tanken men det kom bara ren bensin. Mvh. PMo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser