Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Gäst PMo

Motorn blir seg

Rekommendera Poster

Gäst PMo

Hallå!! Jag har en Mercruiser 7,4l 97:a. När jag kört en stund ungefär 20 minuter så är det som att den tappar orken. Motorn går rent på tomgång och i lägre hastigethter innan båten planar upp. Är det någon som har en aning om vart jag ska börja leta efter felet. Mvh. PMo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske luftningen till tanken som är lite för tät, ev. bränslefilter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är motorrummet tillräkligt ventilerat? Kanske det är för tätt? Glänta på motorluckan och prova igen. www.smuggler.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PMo

Var ner och provkörde båten idag. När den blev seg provade jag att öppna bensinlocket, men det gjorde ingen skilnad. Motorn sitter i en bayliner 2855 så det borde inte vara några problem med ventilationen. Det har gått bra förr med den fläkten till motorrummet. Kan det vara tändstiften som har börjat bli dåliga, och ballar ur när dom blir varma. Mvh PMo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Knappast tändstiften, bränslefilter eller bränslepump skulle jag tro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PMo

Hallå!!! Var ner och fixade problemet idag. Det var grovfiltret i bränsle tanken som var tätt. Verkade som att bränsleslagen hade löst upp sig och hamnat i filtret, var som gummi som satt där. Tach för hjälpen ändå. Mvh. PMo :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Det är förmodligen smuts i tanken. Du bör nog rengöra den snarast. Mvh maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst PMo

Hej!!! Kollade ner i tanken men där var det kliniskt rent. Men försäkerhets skull tog jag en sug och sög ur lite ur tanken men det kom bara ren bensin. Mvh. PMo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...