Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
dyker

Var är makrillen nu?

Rekommendera Poster

Nån som vet hur långt in makrillen finns nu?Var i strömmarna i tisdags men inget där då...

post-10074-1394234414,9555_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har fått inne vid militär basen i skredsvik så ditt har några hittat iaf!:P men det e inte mycket inne än:S men det komer väl får vi hoppas! du kan ju lägga till mig på msn så kan vi snacka makrill o byta trix: )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Utanför Måseskär sägs det finnas en del. Har tyvärr inte i båten för att kolla. Fin båt du har, skall hålla utskik efter den när jag sjösatt. Så kan vi utbyta erfarenheter/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Söder ut mellan Marstand och Hätteberget fick jag några i helgen. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Xander! Inte trodde jag den kommit så långt söderut. Du får, till oss som måste stanna på landbacken, avlägga en rapport efter ditt kommande skitfiske./Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst xander

Jag tänkte åka till Gullmarn till helgen, kanske är det bättre. Mvh Xander.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Nitro och alla andra!Klart du ska hålla utkik efter mej!Jag gör många timmar på sjön varje vecka.Ska avlägga rapport efter helgen när vi varit ute,ska fiska på lite vrak bla..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Det finns även makrill i öresund och i skälderviken nu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

i gullmarn kryllar det av makrill nu!:P fick 265 i helgen sen fick det av nog! haah hur skoj som helst! : )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på Bonden i lördags och fick endast två makrill på hela dan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det var konstigt brukar ju alltid vara bättre längre ut nu! det var helt otroligt bara att släppa i o dra upp typ i en kvart! : )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom stora makrillarna är innomskärs.mycket makrill i björköfjorden och björlandakile meta dom med stagg även mycket öring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ute och testade lyckan igår och fick till min förvåning hugg direkt på släpdörjen och det var bara att håva in, vi fick inte ens släppt ut riktigt igen innan det högg pånytt. Trodde ej att de kommit in än så det var ju glädjande. Fiskeplatsen var utanför kungsbackafjorden norrut mellan malö och loteskär. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den har kommit långt söder ut nu, vi har fått lite här ner också, Halmstad, och det är tidigt mot vad som brukar vara. Peo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har hört att dom inte fått något i gullmarn på tre dagar nu!? konstigt i krylla det ju av makrill

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lucas Englund

Utanför skärhamn är det riktigt bra. vi fick 27 st där på 2 dagar. Sedan flyttade vi oss til Björholmen och fick faktiskt 4 öringar på kroken när vi dörjde. Vi gick upp kl 8 nästa morgon och fick 12 st makrillar P.S är bara 13 år men jag får fisk på mina hemmagjorda häcklen iaf ^^,

post-0-1394234418,4161_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När under dygnet hugger makrillen bäst? Har själv haft bra utdelning sista timmen innan solnedgång men läste nu att det finns de som går ut i arla morgonstund för att dra upp de pigga krabaterna... Såg förresten tre tumlare i Skälderviken i dag när vi var ute. Det är lite exotiskt när de dyker upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Tyvärr så är det ofta så att när tumlare och säl syns så är fisken oftast inte i närheten. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I dag fick jag makrill på dörj hemma i Byfjorden!Så nu är dom här!!!

post-10074-1394234418,567_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och en bra midsommar på er alla storfiskare. Detta gäller speciellt Lucas. Ifall du inte är en storfiskare så finns det i alla fall hopp om detta. Vi kanske ses inom kort ute vid Björholmen. Dit jag förhoppningsvis skall frakta den nya båten i nästa vecka. Någon frågade när makriller tar som bäst. Hittar man makrillstimmet, så tar de alltid och på nästan allt vid alla tider. /Skitfiske på er/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lucas Englund

Storfiskare kan man nog säga attt jag är :P Efter att ha tagit en gädda på 3 kilo, regnbåge på 1 kilo, havsöring på 2.5 kilo m.m, sk ut på lite nya fiskevatten i värmland på tisdag då jag ska på Rapalas Sportfiskeläger. Då kommer vi fiska bla. Gädda, Meta vitfiskar såsom mört och abbore, nattfiska Gös, hursomhelst så kommer det bli riktigt kul! P.S ni har väl varit inne på www.sportfiskarna.se och skrivit på namnlistan som protesterar mot att Sydkraft bygger nya Vattenkraftvärk i Sveriges bäckar och därmed minskar Öringens lek-bäckar. Gör som jag, köp 2 st knappar tillverka dina egna fiske-knappar. här är mina, [R][LINK]http://www.knapp.nu/index.aspx?ctrl=inspiration&page=1&email=67295johansson@telia.com [/LINK][/R]

post-0-1394234418,6574_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som fått makrill i Göteborgsområdet (skärgården) eller måste man ge sig långt ut? :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ute vid Vinga igår. Började vid Utliggarn väst Vinga, som brukar vara bra - heldött. Hittade makrillen alldeles utanför 2,5:an vid Vinga s v udde. Fick ett 40-tal i skaplig storlek. Röd-viletta flugor på häcklan var populärast. /Lod

post-4160-1394234418,8256_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen Makrill i Skälderviken i kväll. En liten torsk på ett halvt kilo drog vi upp men den fick komma tillbaka i sitt rätta element...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst plotter

Det finns lite ströfiskar i viken men inga större stim änsålänge. Själv fick jag hela tre stycken idag! De tar en del makrill inne vid rönneås mynning också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ute i hlegn som vanligt i gullmarn o fiskke makrill i torsdags fick vi 135 makrillar o dan efter 57 sen var det fiskeförbud för frysen var hekt packad:S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lucas Englund

Är det bara jag och chievo85 som får mkt makrill? Han fick visserligen några mer än mig :cry: men ni andra verkar bara få upp ca 1-2-3-4-5 st :-? Aja skitfiske på er alla nu ska jag upp till värmland på sportfiskeläger.

post-0-1394234421,7993_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ganska långt in i fjordarna nu! På Ellösfjorden har dom fått i en vecka. Träffade på makrill i skåpesund i lördags

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på jobbet o undrar om det finns nån makrill inne i gullmarn? nån som vet? föra helegn drog vi 240 men sen försvann dom hoppas do me tillbaka till helegn!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...